7 december 2012

Högt i tak...

Nej, nu pratar jag inte om lägenheten igen, även om det stämmer in på den också. Jag pratar om stämningen på jobbet och på gårdagens julbord. En lättsam stämning och lika lättsamma kollegor och högt i tak. Det underlättar… Skönt när man kan skratta ihop när det hoppar grodor hit och dit ur munnarna. Några av kollegorna som varit gifta många år sladdade in lite under bältet. Det tänktes för några sekunder nostalgiskt tillbaka till tiden då de kunde väcka varandra mitt i natten bara för att lusten föll på. Sedan konstaterade en av dem att han nu faktiskt uppskattar att sova istället… Illa! Haha…  Då  hoppade min groda ut och sa:  - ”Ja, jag har ju börjat om… så jag får vara glad om det blir lite sömn…” Jeeeesus…  Vet inte om jag var värst ändå, då jag också fick reda på av kollegan att deras säng nog behövde skruvas fast i väggen, så att inte barnen vaknar… Högt i tak som sagt!

Kl. 06.45 ringde min klocka idag… en hel timma försent. Undrar hur många här som tror att jag verkligen hade ställt klockan en timma fel idag, efter gårdagens kommentarer.

Julbordet på Åhaga var fint och välsmakande och showen var det bra ös på tyckte jag! Kul!

 

Inga kommentarer: