10 december 2012

Känner jag dig?

Visst är det otroligt märkligt det där med att man tycker sig känna människor väl, men så händer det något och allt ställs på sin spets och det visar sig att inget som sagts längre stämmer…

Jag har säkert förändrats till viss del på den här resan. Konstigt vore det väl annars. Men jag måste nog ändå säga utifrån mitt eget perspektiv(något partiskt dock) att jag fortfarande har kvar fötterna på jorden (trots svävandet bland molnen) och kan tänka hyfsat klart och inte göra allt för förhastade saker, som kan få mindre bra eftervärkningar. Även om allt egentligen är en enda stor eftervärk! Dessutom har jag slitit hårt för att allt ska flyta så smidigt och smärtfritt som det nu kan gå.

Vi pratade om pengar och tipsvinster här på frukostrasten, om hemska men tyvärr vanliga exempel på hur giriga och dumma folk blir när det handlar om pengar. Allt annat sunt förnuft läggs åt sidan och man får tunnelseende och ser bara en sak… högen med pengar, som man ändå aldrig innan har haft… och ALLA tycker att det är bedrövligt! Ändå kan det bli så.  Vi vet inte mycket om varandra och hur vi reagerar i situationer vi ställs inför… Ibland får man rannsaka sig själv bara och kanske fråga sig två gånger om det är så här jag vill att det ska vara.

Inga kommentarer: