21 december 2012

Snooze = Snuffs...

Hur många snoozar när klockar ringer tidigt på morgonen? Jag räcker upp handen. Minst en omgång brukar det bli. Min telefon är inställd på knappt 10 minuter. Det är jobbigt att studsa upp ur sängen, men behöver lite tid att vakna till. Det är vad jag intalar mig i alla fall. Kanske lurar jag mig själv till att bli ännu tröttare, vad vet jag. Men jag tänker ändå inte studsa upp direkt när klockan ringer. Särskilt inte när jag under snoozningen hinner snuffsa lite på den trötta godingen intill. Stackare, jag väcker honom flera timmar innan han ens behöver vakna… Men sedan får han ju sussa vidare när jag har smygit ut. Jag kanske inte ens behöver nämna att jag gärna också hade sussat vidare. Men nu jäklar, är det ledigt i 2 veckor. Det blir otroligt skönt, även om den lugna ledigheten börjar lite hektiskt med sista julklappsköpen i eftermiddag.

 

Inga kommentarer: