16 december 2012

Glitter och ljusslinga

Det är två av de ting som redan gjort mig lätt vansinnig sedan vi tog in granen igår… Den ljusslingan jag har tror jag har 160 ljus. Det är nog egentligen en utomhusslinga, men jag gillar småljus istället för de stora. När de väl är på plats alltså. Igår, när jag höll på en dryg timma med att sätta i ljusen så började jag omvärdera… Den här ljusslingan får nog åka ut med granen efter jul och nästa år ersättas mot en hederlig vanlig, om det inte kommit ut något fint mellanting på marknaden tills dess.

Glittret sedan ska vi inte tala om… guldiga glittertrådar, som fastnar precis överallt… När barnen åkt till Patrik sedan så ska dammsugaren fram. Ingen idé innan.

Jag har inte hängt upp mer är fyra grejer, högt upp där barnen inte kunde nå, resten är deras helt egna verk och så får det vara.

IMG_2304

Inga kommentarer: