3 december 2012

På plats!

Frågan är om det inte var en av de allra sista pusselbitarna. Det Kan omöjligt vara särskilt många kvar på detta pussel nu. I alla fall inga så knepiga och svåra, som några av de senaste. Två nätter har nu sovits i nya lägenheten. Vi har sovit så gott så, även om de nya kuddarna var lite platta. Lätt fixat dock. Får köpa två till så att hela sängen blir full med goa kuddar.

Vi har burit och burit och plockat och grejat. Allt har flutit på oerhört smidigt får jag säga. Hade bästa hjälpen av mor, Bosse, bror och finaste älsklingen. TACK!

Det står flyttkartonger lite överallt fortfarande, även om det har plockats upp en hel del också. Känns redan rätt mysigt faktiskt. Adventspyntet är uppe och vardagsrummet var väl anpassat till de möbler jag har fixat.  Nu får jag försöka fixa i ordning i rummet där barnen ska bo. Än är det bara en hög med möbler utan någon som helst tanke. Det tål att tänkas på lite alltså. Jag ska hämta barnen imorgon kväll efter träningen, så att de får sova hos mig en eller par nätter. Liksom göra övergången lite smidigare. De är såklart nyfikna också.

Efter jobbet idag blir det mathandling. Äger ingenting där typ… Så back to basic. Mjöl, socker, kryddor…osv. Fattar ni vad mycket saker, som är så självklart att man bara har hemma!? När den shoppingen är klar så blir det lite ”stökeri” till i lägenheten och efter det kikar pappa, Helen och farmor förbi. Ännu fler nya möten idag alltså. Spännande, roligt och SÅ självklart!!!

 

Inga kommentarer: