19 februari 2013

En känsla...

Lite spännande det där. Följer du din känsla? Eller tänker du mest praktiskt? Båda varianterna är givetvis bra. Men känslan av att det känns bra är rätt viktig ändå.
Som i morse... Klockan ringer 05.30, som vanligt. Jag påbörjar morgonrutinerna. Tänder fönsterlampan i barnens rum. De stensover. Ser och hör att Thilde är snorig. Hon hade även lite jobbigt igår kväll. Så jag vänder, släcker fönsterlampan och går in till min säng och gottar ner mig under täcket igen. Vi stannar hemma idag, bestämde jag snabbt och utan större övervägning. Ställer fram klockan en timma för att kunna meddela jobb, skola och dagis. 08.30 vaknar Thilde och tror det är lördag, eftersom jag inte väckt henne. Det har varit en jobbig förmiddag för henne med ont i näsan och svidiga, rinnande ögon. Såpass att hon faktiskt utan protest gick och lade sig i sin säng igen. Där sover hon nu sedan ca 1,5 timma. Känslan sa rätt i morse alltså....på gott och ont.
Nu ska jag damma och tvätta lite.

Inga kommentarer: