25 februari 2013

Helgen

God morgon!

Vad en helg går fort. Vi har haft jättemysigt. Vi startade med att bli superrena på Kaskad i fredags eftermiddag. Det släppte både för Thilde och Ellioth den här gången och vattnet var inte alls lika läskigt att få i ansiktet. Roligt hade de och trötta blev dem. Det blev jag med, ögonen gick i kors och efter att ha bäddat ner två barn som somnat i soffan gick vi vuxna också och lade oss. 22.40!!! My God! Tidigare än någon annan dag i veckan. Men det var skönt och behövdes tydligen.

Lördagen kom och det skulle fixas lite presenter till söndagens väntande barnkalas. Thilde frågade när vi skulle åka till Ullared nästa gång och då kände jag att det kan vi ju göra nu! De tog med sina julklappspengar och investerade i varsin lite större kartong med Lego. Presenter hittades också och lite annat smått och gott, som vanligt när man är där. När vi kom hem så blev det Legobyggning på köksgolvet medans jag tog igen mig och drack en kopp kaffe. Fick en låt över mailen av älsklingen med en riktigt catchig slinga, som lätt hade tagit sig vidare i  lördagens deltävling i Melodifestivalen. Fy nu börjar till och med jag att tröttna på det. När pausunderhållningen är behållningen och det man ser fram emot mest i programmet, då är något fel!

Skön helg, som sagt och den avslutades i samma anda inne i Borås med mys hos darling. God mat och så film i soffan!

 

Inga kommentarer: