8 februari 2013

Hoppsan!

Jag var tydligen riktigt trött igår. Det är sällan jag tillåter mig själv att riktigt känna efter. På mornarna är det  i och för sig inga som helst tvivel. Då är jag bra trött och sömndrucken när det är dags att kliva ur sängen. 
Jag la mig till rätta i soffan efter att barnen var nattade, slog på TV4 och kikade på de sista avsnitten av ”Allt faller”. Tror jag…!? Ja, i alla fall hela det näst sista.  Med mobilen i handen, fylld med massa fina, kärleksfulla ord från darling, kände jag mig så trygg och avslappnad att jag stensomnade. Missade hela God Nattandet och när jag vaknade till senare med ett mindre ryck var TV-bilden blå, klockan var några minuter över 4 och det lyste i hela lägenheten. Tjena  Jag hann tänka att; jag går inte in till sängen nu. Klockan ringer om bara 1,5 timma. Jag kommer säkert bli för pigg av att gå runt och släcka ner och sedan krypa ner mellan täcke och lakan, så det blir svårt att somna. Istället drog jag  filten över huvudet och somnade om i soffan. Det var ovanligt lätt att gå upp kl. 05.30. Kanske för att man sällan sover så hårt i soffan. Men jag känner ett lätt tryck mot pannan  idag och det är hög risk att somnandet  upprepar sig ikväll. Kanske är det en bra idé att för EN gångs skull gå och lägga sig tidigt.
 
Nu Kaffe! God morgon på er.
 

Inga kommentarer: