12 februari 2013

Semla!? Nej tack...

Mina kollegor har just ätit semlor till frukost… Stackars dem. Hade det funnits Wienerbröd hade jag lät ätit två! Men semla… Nä, det klarar jag mig så bra utan.

En slät, ljummen, hembakt bulle, utan en hiskelig massa kardemumma går ner lätt tillsammans med kall mjölk. Men denna krydda blir to much, och tillsammans med omänskligt mycket grädde och mandelmassa, som inte alls hör till favoriten är det rätt lätt av avstå just denna kaloribomb.

Jag får smaska extra på älsklingen denna fettisdag istället… Inte en endaste kalori och godaste man kan tänka sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, inläggen blir bara bättre och bättre! Kanske kan applicera något av detta i dina låttexter? #Mello2014

Marie sa...

Hehe japp, det kanske kan vara värt ett försök. Saknar de där smörigaste schlagerlåtarna :-P