22 februari 2013

Om vi ska gå till ytterligheter...

Nu jäklar är det fredag! Gött, men det snurrar lite i mitt huvud. Jag kan inte sluta förundras över reaktioner hos människor om ditt och datt. Allt som oftast är det skitsaker… Men det är faktiskt så att om är det något i ens omgivning som stör balansen, så kanske man ska välja bort det istället för att vingla vidare ner i diket.
 
Vi tar min blogg som exempel. Så trampar jag ingen annan på tårna. Jag tycker själv att jag vänder och vrider på varenda ord här i bloggen för att på bästa, lustfyllda sätt och utan att överdriva, eller plocka bort alla händelser utom vad vi äter till middag, ge en skildring av vad som händer och sker i mitt liv. Kan inte ljuga om att jag tycker det är skoj att det finns några som faktiskt läser här. Jag vet inte varför ni läser? Antingen är det är för att gotta er, glädjas med mig eller för att ni gillar hur och vad jag skriver… Hoppas de två sista förstås. Hade jag inte gillat det, så hade jag enbart skrivit dagbok vid sängkanten. Till och med där hade jag nog lindat in orden emelllanåt. Men vad är ok att skriva eller lägga ut på nätet?
 
Jag ska ta en EXTREM-jämförelse nu, så håll i er.
 
Är det ok att skriva att ”helgen har varit njutbar på många sätt” eller  att ”älsklingen fixar glöden, kysser som en gud…” osv?  Ok? Pinsamt?
Vi tar det i förhållande till PORR eller jag säger erotisk film istället för att linda in det, som också visat sig finnas på nätet… (Visste ni det?)  Ok? Pinsamt?
Kan man ens jämföra?
Mina ord från bloggen, vad betyder de Egentligen? Det vet kanske bara jag.
Sista frågeställningen: Hur gör du om du inte gillar porr? Ahaaa!!! Du tittar inte!? Smaaaart!
 

Inga kommentarer: