30 april 2013

Lite knäpp måste man vara...

Stegräknar-, eller vi kan kalla den för motionstävlingen, började igår och då gäller det alltså att varje lagmedlem får ihop motion motsvarande 10.000 steg varje dag under fem veckor. Jag har inget aktivt arbete, så jag får ihop nånstans mellan 4000-5000 steg en vanlig dag från morgon till kväll om jag inte gör något utöver det vanliga. Väl hemma från simskolan, (som är en historia för sig den här gången) fick det bli en liten sväng med barnen igen. Guld värt med dem på cykel, även om det blir många småstopp. Det tickade på steg och när vi kom tillbaka lite frusna hade jag fått ihop nästan 7000 steg under dagen. När barnen sedan hade lagt sig så bad jag till övre makter att ingen satt utanför lägenheten och tittade. För då måste de undrat varför jag traskade på fram och tillbaka, hit och dit, om och om och om  igen. Knäppt! Men bra med stor lägenhet… Man skulle ju kunna fråga sig i så fall också om den eventuella personen utanför kanske också har knäpphetsdrag…!?  Jaja, man vill ju inte svika laget liksom, utan få ihop sina steg. Stepbrädan åkte fram en stund också och jag kunde klockan 23.00, med gott samvete registrera att jag nått målet första tävlingsdagen. Gott!

Nu är det nollställt sedan midnatt och det är bara att traska på.

 

Inga kommentarer: