24 april 2013

Lufta farmor...

Nu har det gått många månader redan sedan det var julafton. Fyra hela, precis på dagen. Då, mitt i julklappsstressen kom jag på att jag skulle ge min farmor en upplevelse istället för någon sak. Så jag diktade ihop ett litet rim om att jag skulle hämta upp henne en dag när våren hade kommit och ta med henne på en utflykt till Danmark. Det är nog 10 år sedan vi senast gjorde det och vi hade så trevligt så den gången. Det blev hon glad för, så nu får jag börja planera lite. Jag har bläddrat lite i min almanacka för att se vilken dag som kan passa. Sedan får vi hålla tummarna för att den dagen blir en fin dag, gärna med härlig sol.

Först mitt återkommande bekymmer – bilen! Ja, jag vet…  jag kommer aldrig till skott i någon av ändarna. Gaaah. Fattar inte att det ska vara så trögt. Hur som helst. Ny bil innan sommaren behövs om vi ska åka långt och ha med packning för fyra personer.

Inga kommentarer: