10 april 2013

Våren gör två saker med mig...

Säkert fler, men två saker kommer jag på som är väldigt tydliga. Jag får nämligen träningsinspiration och shoppingsug! Men med det inte sagt att jag tränar massor eller shoppar loss som en galning för det. Men aldrig förr har det funnit så mycket fint man vill ha, både inredning, teknik, bilar, kläder… You name it. Än har jag inte kommit till husvagn… Jag kan ägna timvis  emellanåt med att surfa runt och i princip bestämma mig för att DET ska jag köpa, lägga det i varukorgen, surfa runt lite till… Då börjar jag tänka och det slutar med att jag stänger ner sidan, utan att handla. Tur är väl det annars hade jag varit urfattig.

Vad gäller träningen, så finns det hopp. Jag köpte mig ett par nya skor häromdagen och dessa testades lite lätt i går kväll på ett IndoorWalking-pass på Frikis och Svettis i Borås. Jag fick jobba hårdare än skorna. Det var ett rätt tufft pass, tuffare än Intervallpasset jag gick på i söndags tycker jag. Men det är en otroligt rolig träningsform, som jag har funderingar på att själv börja köra. Möte om detta på Friskis i kväll efter mitt Skivstångspass. Vi får se vad det blir av det.  Hur som helst är det ett fantastiskt bra alternativ till löpning, även om man inte tar sig runt ett Göteborgsvarv med en Crosstrainer och dessutom tränar inomhus… Men det är skonsamt för knän och fötter.

Inga kommentarer: