29 april 2013

Vad är det som händer?

Ja det händer lite av varje. Roliga grejer, sånt jag både kan och inte kan kontrollera. Igår lämnade jag Borås efter en helt underbar helg. Det var med älsklingens fina ord klingandes i huvudet och med tårfyllda ögon, som jag satte mig i bilen. My God! Vad händer? Så lycklig att jag inte kan kontrollera mig… Fast det gör inget. Det är härligt. Tänk att några ord (dock väl valda) kan ta så djupt, värma så otroligt och framkalla sådana gläjdetårar. Suckar! Allt är så otroligt harmoniskt!

Jag fick dock den totala motsatsen till harmoni igår kväll när jag hade hämtat barnen. Jeeesus. Högt och lågt och utan öron. Till slut fick jag tipset att ta med dem ut för rastning. Så fick det bli, trots att klockan var 20.30 på kvällen. 45 minuter var vi ute. Barnen cyklade och jag fick en frisk promenad. Humöret ändrades på barnen genom att bara säga: ”ut och cykla”. Men sedan hade Thilde ändå lite svårt att komma till ro och hon somnade väldigt sent. Dock kände sig mamman återigen, i alla fall lite harmonisk och gick och lade sig hon också.

Söndagen är numera en lite märklig dag, där jag är kluven i två delar. Jag längtar på något vis alltid till nästa söndag. Antingen är det efter mina fina barn, eller så är det efter min stora kärlek.

 

Inga kommentarer: