29 augusti 2013

Drömmar

Det är spännande. Nu tänker jag inte bara på de man drömmer om nätterna. Det är ett kapitel för sig. Jag är mer inne på drömmar likt önskningar om hur man vill att saker och ting ska vara, kännas eller bli. Just nu måste jag säga att jag  faktiskt lever i  stora delar av min dröm. Jag får ägna mig åt det jag tycker är så fantastiskt roligt, musik och sång. Jag får dessutom göra det tillsammans med en helt fantastisk och kärleksfull människa. Underbart! Men så dyker de där andra drömmarna upp emellanåt, om det man inte ännu har eller har gjort. Det är där i det spännande ligger! Hur kommer det bli?

Det finns såklart drömmar om fortsatt lycka. Drömmar om ett liv med stora delar musik. Men inom en snar framtid vill jag även att drömmen ska innehålla ett varmt, kärleksfullt och trivsamt, gemensamt hem och övriga små äventyr som livar upp vardagen. Skönt att ha en partner, som hjälper drömmarna på vägen!

Inga kommentarer: