13 augusti 2013

Har försökt ett par gånger...

Men min självdisciplin är inte vad den borde vara. Har liksom inte tålamodet och jag har inte heller tagit mig den tiden, som faktiskt behövs.

Älsklingen sa igår: - Det hade varit kul om du också hade spelat lite gitarr…

Jag kan bara hålla med!

Dock är jag långt ifrån så duktig att jag skulle komma på tanken att spela för andra än mig själv.

Det jag kan, är det jag lärde mig i 4:e och 5:e klass i skolan. Sedan dess har jag inte spelat något i princip. Bara några minuter här och där, när jag varit ensam hemma. Som sagt,  bara små korta stunder. För det gör ju så in i helvete ont i fingrarna när man bara gör det nån gång om året. Man måste ju vara ihärdig och öva, öva, öva och jag tröttnar så fort när fingrarna ändå inte gör som jag har sagt till dem, eller vill…. Gaaah!

Får väl helt enkelt blint lära mig att spela en låt i taget och börja med det lättaste. Plektrum ska vi inte ens prata om.  Vet bara hur de ser ut.

Det kanske kan vara värt ett försök till trots allt. För visst vore det förbannat roligt att kunna!

 

Inga kommentarer: