15 augusti 2013

Trött...

Igår var det slött. Jag var trött och frusen. Det var ju inte i närheten av det goa sommarvädret vi har haft. Så det blev till att krypa upp i soffan bredvid älsklingen efter maten igår kväll och slötitta på en film. Men först tragglade vi lite med en ny låt. Det kan vara lite klurigt. Den här gången har jag en text och lite melodi. Men att sedan förmedla den melodin och få med tonerna man liksom också hör, utan att dem hörs, är inte lätt. I mitt huvud svänger det nog lite mer än vad som kommer ut. Men vi landar nog i något bra tillslut. Ibland måste man vrida och vända lite.

Idag känner jag mig halvdöd, fy fasen. Det är ALDRIG roligt när klockan ringer tidigt på morgonen. Knappt ens om man vet att något superroligt väntar. Jo, kanske då. Men yttepyttelite. Jag önskar att kudden och sängen vore minst lika skön på kvällen.

 

Inga kommentarer: