5 augusti 2013

Vilken start...

Innan jag hann släcka igår kväll kom den en liten Ellioth och kröp ner bredvid. Jag visste redan innan att jag ändå skulle sova på helspänn med risk att försova mig och med ett varmt varm som sprider ben och armar fritt ända intill är det inte lättare att slappna av, även om det är mysigt.

Det sista jag gjorde var i alla fall att höja volymen på mobilen, så att jag säkert skulle vakna på utsatt tid. Men vad fasen hjälper det när man glömt att sätta i laddsladden med 9% batteri kvar…!?!?

Vaknar till, ser att solen letar sig in mellan persiennerna. Det är ljust… Snart borde det nog ringa! Försöker få liv i mobilen… Stendöd. VAD ÄR KLOCKAN? Fick känslan av han hon antagligen redan hade passerat 7.00 Tiden då jag ska vara på jobbet. Lite halvvimsig springer jag upp och fipplar igång TV:n för att få reda på tiden. Klockan i köket har nämligen varit tio över två i flera veckor… står och trippar en stund medans boxen, lika morgontrött som jag drar igång.

05.40! Phew… bara 10 minuter senare än tänkt. Tur! Väcker sömndruckna, fast ändå förvånansvärt pigga barn, föder dem och klär dem och sedan iväg. Inga större bekymmer. Bävar dock för morgondagen.

Thilde var inte alls taggad för fritids och det var ett ledset barn, som inte alls ville vara där jag fick vinka av idag. Jobbigt. Blir väckningen jobbigare imorgon, så får vi hoppas att lämningen går lättare istället. Ellioth, som nu är störst på dagis var inga problem att lämna. Där var det ett leende på läpparna trots lite försiktighet. Nu vill jag verkligen suga ut det mesta som går av sommarens fina eftermiddagar och kvällar samt njuta av sensommarmornar med sol och hög, klar, frisk luft. Sedan skulle jag gärna också vilja ha en solresa inbokat senare när mörkret har lagt sig… Vi får se hur det blir med den saken.

God morgon!

Inga kommentarer: