14 mars 2014

731 dagar

Så många dagar har gått… Jag bläddrade igenom min kalender här på jobbet från 2012. På dagen, den 14 mars står det som anteckning: Borås 18.00.

Äntligen hade jag lyckats få loss lite tid efter mycket träningstid, sjuka barn och annan planering. Tid till att få göra något som jag alltid drömt om att göra. Hålla på med musik. Jag skulle lägga sång på en låt, som skulle skickas till tävlingen Svensktoppen nästa. En duett med låtskrivaren själv. En väldigt trevligt, lättsam, lång och snygg man mötte mig i dörren och ett fast handslag utbyttes. Tydligt är nu i efterhand att det där handslaget sa något mer än bara ”Hej på dig, trevligt att träffas!” Det var skrämmande och coolt på samma gång just då. Men med facit i hand, exakt två år senare så vet vi att det måste ha varit meningen.

Idag firar vi lite extra och nu för tiden får han en puss och kram när jag kommer istället för ett handslag.

Inga kommentarer: