28 mars 2014

Ibland går det snabbt!

Vissa saker behöver ältas ett tag, andra grejer går fortare att komma fram till… Gårdagens beslut var någon slags blandning. Jag har under en längre tid tänkt köpa mig en ny cykel. Hela förra våren kikade jag lite, för att sedan önska mig pengar och hjälp till en när jag fyllde år i höstas. Tyvärr har inte pengarna räntat sig i kuvertet, men men. Kvar är de i alla fall. Igår kikade jag lite på vad som fanns på Team Sportia. En klassisk damcykel var det jag letade efter. Hittade en som jag gillade, lite nedsatt pris också. Då fick jag den brillianta idén!
Jag kollade väderprognosen och såg att det ska bli kanonväder, som idag och resten av helgen.  Bestämde mig för att kolla läget i affären efter jobbet. Jojomen, cykeln hade de hemma och efter en snabb provcykling i ett råkallt Kinna, så bestämde jag mig. Den tar vi!
Fixade skjuts till jobbet idag på morgonen och i eftermiddag när vi slutat kl 14, så ska jag försöka snåla till mig skjuts tillbaka till Kinna. Sedan så blir det premiärtur i det soliga vårvädret hela vägen hem till Fritsla. Ska bli riktigt roligt!
 
Så från Idé till handling: 1 år ungefär… men från beslut till handling: 8 timmar!
 
Innan hemcyklingen i eftermiddag behöver jag lite energi. Så jag tror att jag ska unna mig årets första glass. Den häääär tror jag stenhårt på, som årets favorit! Panda Lakrits
 
 

Inga kommentarer: