12 mars 2014

Flåsar och svettas!

Intensiva träningsveckor har det blivit det sista. Nyheten IndoorWalking har kört igång på riktigt på Friskis här i Mark och vi kör fulla pass om kvällarna. Otroligt roligt!

I söndags var det lite extra pirrigt. Det var dags för licensiering. Dags att bli godkänd ledare i denna träningsform, som är riktigt bra konditionsträning. Trots lite smånervositet, så kände jag mig rätt så lugn och guidade gruppen utan större bekymmer genom timman. Själv var jag helt slut när vi körde sista, snabba låten. Men det var bara att ropa i och heja på de andra, så fick jag själv lite extra energi. Licensieringsprotokollet fick kryss i alla Godkänt-rutor. Jag fick många positiva ord samt lite små tips på vägen. Det kändes riktigt gott! Det har varit rätt så lång tid från kursen till det här. Men så har vi inte heller haft några maskiner att träna på förrän någon vecka innan invigningen. Passet har skapats mestadels i huvudet och det visade sig fungera rätt bra.

Som ”riktig” ledare körde jag sedan pass i måndags och igår… svetten fullständigt sprutar och det är helt fantastisk att se hur alla kämpar. För det ÄR jobbigt. Det kan vara riktigt tuff träning om man vill! Efter tre IndoorWalking-pass blir det lite omväxling ikväll med Skivstång/Intervall. Heja mig! Vilken kondis jag får.

Kom och testa du med!

Inga kommentarer: