9 mars 2014

Don't wanna work, work, work

I wanna make money while I sleep...
För att återknyta lite till gårdagens Melodifestival, som ju slutade rätt bra!
Medans vi sov, var det några andra som försökte tjäna lite pengar. Jag vet dock inte om det var utan någon arbetsinsats. Det kräver nog faktiskt en hel del arbete att montera ner stuprör från en kyrka.
Jag fascineras lite av det får jag säga. Jag har fått för mig att tjuvar och brottslingar i största allmänhet är arbetsskygga av en eller annan anledning. Att många inte orkar arbeta. Ändå tror jag att de jobbar ungefär lika mycket som alla oss andra för att få ihop de stackars pengarna. Om det ens ger något.
Dessutom jobbar de i många fall på obekväm tid, som kvällar och nätter. Själva brotten föregås säkert också av en del planering. Många timmar för relativt lite pengar. Stuprörstjuvarna åkte dessutom fast några timmar senare. Langar man otillåtna medel av olika slag har man garanterat känslan av att vara "jagad" skulle jag tro. Jobbigt att misstro alla och hela tiden se sig över axeln....
Lätta pengar verkar inte finnas.
Så busy, doing nothing blir man verkligen inte rik av.
 

Inga kommentarer: