19 mars 2014

Säga hej då...

Allt i livet kan vi inte själva bestämma över. Mycket går, men så är det några grejer vi inte riktigt rår över. Som när livet tar slut. När anhöriga lämnar jordelivet. Min farfar, morfar och mormor finns inte längre kvar i livet. Min farfar gick bort alldeles för tidigt. Han hade mycket bus kvar att göra… Men så blev han tyvärr sjuk i cancer. Min morfar och senare mormor drabbades också av denna hemska sjukdom, men hade i alla fall hunnit leva några fler år. Jobbigt är det hur som helst. Man står hjälplös vid sidan om och kan ingenting göra.

I morgon är det dags att säga farväl till en person, som jag tyvärr inte hann lära känna. En betydelsefull person för min älskade. Jag fick äran att träffa honom två gånger och det är otroligt ledsamt att det inte hann bli fler. En varm, fin person, som jag förstår är saknad av otroligt många. Det kommer bli en fin med sorgsen stund imorgon.

Inga kommentarer: