24 januari 2013

Det här med dofter...

Det är lite spännande! Själv har jag, trots okunskap om parfymsorter, en favorit sedan länge. Den är till råga på allt helt jäkla omöjlig att uttala, smart! Så köpa över disk kan vi glömma... det skulle aldrig bli rätt. Sist hittade jag parfymprover för några 20-lappar på Tradera. De har räckt länge, men tog slut härom veckan. När jag och Darling tog en vända på stan förra helgen lyckades jag få tag på ett nytt litet prov for free. Himla käckt. Nu kan jag lukta gott ett tag till.
Nog om det.
Själva doftandet är häftigt, hur man kan attraheras så av och passa ihop så bra med en doft och hur doften sedan kan sätta sig som berget i minnesbanken för att flera år senare framkalla massa härliga känslor.
Det lustiga i sammanhanget är att det visat sig vara samma toner i även älsklingens parfym... Doften är bara ETT av alla mina sinnen som njuter av honom! Mmm...

Inga kommentarer: