28 januari 2013

Det värsta jag varit med om!

Allt är ju relativt!

Kompisens kille sa något så otroligt klokt och storsint en gång för ett par år sedan när de var hemma hos oss. De orden finns kvar hos mig för det är verkligen så sant! Vi hamnade i ett samtal om svåra ämnen och jobbiga saker man varit med om. Han berättade en historia som är otroligt långt i från mitt liv och som hade fått mig att bryta ihop för länge sedan antagligen. Den fick och får mina ”bekymmer” att blekna och kännas väldigt fnuttiga. Men i relation till vad jag tidigare varit med om så kanske det är det värsta JAG varit med om.

Det han var tydlig med var att det spelar absolut ingen roll VAD man gått igenom. Det går inte gradera på någon skala. Det handlar bara om vad man kan relatera till! Så även om det som hänt mig inte är så farligt i andras ögon, så är det bara MIN känsla som säger att det är det värsta som hänt just MIG, något annat vet jag inget om!

2 kommentarer:

ann-sofi sa...

Håller helt med dig. Det är som när någon klagar på ont i ryggen till mig men sedan kommer på att jag har haft det "värre" då ber dom om förlåt, men som sagt det som är jobbigt för dom är ju jobbigt även om jag inte hade klagat då ;)

Marie sa...

Exakt!