11 januari 2013

Upprymd och lättad!

Det är inte bara kärleken som gör en sån! Utan även när grubblerier försvinner och det istället blir en fantastisk lösning av det. Jag svävar nästan en decimeter ovanför kontorsstolen idag. En ganska liten förändring som gör så himla mycket! Det började med gott humör hos barnen i morse, lätta lämningar och i tid på jobbet.
Där lade jag fram mitt arbetstidsförslag här på morgonen och fick bara tummen upp!
 
Barnveckan blir som följer (för er som läste förra inlägget):
Måndag            7-16.15
Tisdag              7-14.30
Onsdag            7-14.30
Torsdag            7-14.30
Fredag              7-14.00
 
De ställer gärna upp på det om det kan underlätta för mig. Så underbart att höra! Det underlättar otroligt mycket. Dessutom, sa de att lite flex på morgonen om det blir stretigt med barnen är helt ok och att jag likaväl kunde få årets löneökning direkt också, så att jag åtminstone slipper gå ner i lön, utan kan stå kvar på samma! Marie är GLAD idag och så är det fredagsmys på det Tjohooo… Bara EN som saknas!
 

3 kommentarer:

Ann-Sofi sa...

Vad UNDERBART att allt löser sig för det bästa för dig och barnen!!! Kanon tider måste jag säga!!!!

Marie sa...

Tack!
Ja, det känns jättebra!

Sara sa...

Det ser väldigt bra ut! Skönt när allt löser sig så fint!