6 januari 2013

Kalas

Idag har jag och barnen fixat och fejat, bakat och fixat. För klockan 15 vankades det 5-årskalas för vår lille spjuver, med temperament utan dess like och med en stor portion kärlek och charm. Lille Ellioth, redan 5 år. Stora killen om han får bestämma själv.

Jag är otroligt tacksam för att alla, hela gänget från Patriks sida dök upp och var med och firare. Själv måste jag säga att det kändes helt ok, men sedan vågar jag inte svara på hur det kändes för övriga. Det var ett par trevliga timmar i alla fall och det är bra. Det blev massa Lego som det garanterat kommer pysslas med ett tag framöver. Star Wars-roboten här har han byggt ihop ikväll, helt själv mellan utbrotten. Fina kläder och lite annat smått och gott blev det med. Kul!

bild (2)

Skönt att det också gick att få dem i säng vid 20.00 idag, det kanske underlättar i alla fall lite grann imorgon bitti… Tro kan ju försätta berg sägs det, så vi litar blint på det.

Jag njuter av lugnet och laddar för ett fullspäckad vecka. Först ut imorgon simskola för Thilde. Det ser hon fram emot. Hoppas hon gillar det.

Inga kommentarer: