27 mars 2013

Njutning!

Som bloggens namn också säger - Livets njutningar! De är många, väldigt många. Man kan njuta på så många olika sätt och av så många olika saker. Det är rätt skönt att leva, för att inte säga helt fantastiskt.

En avslappnad tillvaro med dem man älskar mest av allt är helt underbart. Det är ju stort och brett och en given njutning för de allra flesta. God mat och dryck är en annan stor kategori. Vädret kan också vara njutbart. Sedan finns det de där små, egentligen väldigt enkla sakerna eller gesterna som betyder så oerhört mycket för välbefinnandet. Igår var en sån kväll bland många… Uppkrupen i soffan, mätt och belåten av god mat, känner jag en varm, otroligt mjuk hand som letar sig in under min tröja… Lätt, lätt, lätt, fjäderlätt beröring ner över ryggen. Ståpäls! Helt ljuvligt. Ett pirr, som går ända ner till tårna och vänder. Försvinner nästan bort en stund och känner hur jag bara ler och Är. Är just där, just då, finns inget annat än att bara känna. Hela kvällen kändes sådan. Tänk vad mycket extra syre jag måste få nu när jag går och drar djupa andetag och suckar hela dagarna för att kunna andas in så mycket liv och kärlek som det bara är möjligt.

Hoppas alla får en njutbar onsdag!

Inga kommentarer: