1 mars 2013

Påminnelse om tonåren

Det är inte bara känslorna i kroppen, som påminner om tonåren idag. Det gör även doften av min deodorant. Haha. Dofter och minnen, jag har nämnt det förut.

Förövrigt  hade jag faktiskt ganska lätta tonår, inga större revolter. Närmare bestämt inga alls skulle jag nog vilja säga. Fy fasen så redig. Min revolt (om man kan kalla den för det) kom förra året istället och den handlade faktiskt lite om att ”bryta sig fri”…

Vad gäller känslorna i kroppen så kan jag bara jämföra med alla olyckliga, ej besvarade kärlekar under de åren. Starka känslor, förstås och det var en stor del av ens värld. Ni som var med då vet… De flesta som varit tonåringar vet. Nu vet jag också att även om det var på största och fullaste allvar då, så går det ändå inte jämföra med känslorna nu! Särskilt inte när alla dessa starka, härliga känslor är besvarade… Gaaaah… och våren har knappt ens börjat!

Inga kommentarer: