26 juli 2009

Ett konstigt lugn...

Det känns verkligen annorlunda. Vi den här tiden på dygnet brukar det vara lugnt här hos oss. Barnen sover sedan ca 2 timmar tillbaka. Men idag är det tyst på något konstigt vis.
Jag tar det från början...

Idag fyller min mormor år, så i eftermiddags var det lite kaffekalas där. Jag frågade Thilde vid frukostbordet idag vad vi skulle köpa till henne och svaret blev: Kex!
Så, på Hemköp valde hon Tom & Jerry-kex, som vi slog in i ett paket!
Några av mina kusiner, som man inte ser allt för ofta var också på kalaset. Trevligt att se dem.
Vi frågade min mamma och Bosse om de kunde tänka sig att ha barnen en dag + natt till veckan som kommer, så att jag och Patrik kan hitta på något trevligt tillsammans. Vilket inte heller blir allt för ofta tyvärr... Vi får försöka bli bättre på det helt enkelt!
Det gick finfint i alla fall, så barnen lämnar vi tisdag-onsdag. Thilde hörde såklart konversationen och ville ju såklart sova hos mormor på direkten, så så fick det bli. Vi åkte hem från gamlamormor i Svenljunga för att packa Thildes "måste-ha-när-jag-sover-saker" och sedan åkte vi till mormor.
Patrik kopplade på släpkärran, som vi lånat också så jag fick med den tillbaka. Den höll jag på att knyta när jag skulle backa och försöka vända på gatan hos mamma. Det stod så himla många bilar parkerade att jag liksom inte visste riktigt vart jag skulle bli av när jag först kom. Men tillslut så kom en snäll granne ut, som alldeles säkert att hade stått och kikat ända från början när en tjej i en stor Volvo med släp försöker backa... haha. Får nog öva på det tror jag! På en stoooor parkeringsplats...

Nog om allt runt omkring...
Nu är det bara ett barn som sover här i huset och det känns ovanligt tyst, trots att Thilde inte precis väsnas när hon sover!

1 kommentar:

~~Anna~~ sa...

Här sover båda barnen hos mormor & morfar inatt! Lugnt och skönt, speciellt imorgon bitti :-)