25 juli 2009

Wow - Sovmorgon!

Jag vaknde kl 07.50 av att Ellioth ropade på mig. När jag tittade på klockan trodde jag knappt mina ögon. Nästan 8! Helt ljuvligt att få sova så länge... Ja, länge om man jämför med de senaste dagarnas 05.30.

Nu väntar jag på att kaffet ska puttra färdigt i köket. Det ska bli gott.
Vi mammor hade en alldeles underbar dag tillsammans i Varberg igår. Vi lämande hemmet vid 09.30, sedan gjorde vi stan en stund. Först en smarrig Latte på Espressohouse. Den är verkligen urgod! En sådan varje dag hade jag inte tackat nej till.
Lite shopping efter det och sedan en god lunch på ett ställe som överraskade! Riktigt god mat, fina sallader och trevlig personal.
Sedan åkte vi upp till Asia Spa, på översta våningen på Varbergs Stadshotell. Ett härligt spa där man bara njuter av att vara. Massagebassäng, härliga varma källor och en unerbar ångbast med eucalyptus! Vi avslutade vår lilla vistelse med att testa deras yoga. Jag höll på att somna under avslappningen, men innan det tyckte jag inte att det var något vidare.
Efter att vi sköljt av oss kloret, så gick vi ett ärende till Ica Kvantum. Jag har ju varit Skaldjurssugen hela veckan så jag tänkte passa på där, eftersom de har en fin fiskdisk. Jag höll på att sätta i halsen när jag så priset på de små rackarna... 399 kr/kg... Helt overkligt! Det blev till att tänka om. Hur mycket jag än älskar räkor, så är det fasen inte värt en hel förmögenhet.
Istället köpte jag en stor burk med kräftstjärtar i lag och gjorde en god, enkel sallad när jag kom hem. Blandad sallad, kräftstjärtar, rödlök. Ett gott bröd, gärna som krutonger, citronklyfta och snabb dressing på: olivolja, vitlök, en liten gnutta cayennepeppar, en bit röd paprika och en klick creme fraiche. Detta körs slätt med stavmixern och ringlas ovanpå salladen. Hela burken kräftstjärtar smällde vi i oss. Det är ju synd att låta något förgås. Till detta drack vi det goda via vinet Monte Largo! Härlig avslutning på en härlig dag!

1 kommentar:

Evelina sa...

Låter som en underbar dag! men shit 399kr/kg är ju sanslöst!!! kram