30 juli 2009

Fiskeänka...

Ja imorgon sticker han, min käre sambo. Han ska till Norge och fiska, om i fall att det möjligtvis kanske har undgått någon ;-) Det betyder att jag blir fiskeänka... för så måste det väl ändå kallas!?
10 pers åker imorgon kväll och är hemma igen om en dryg vecka. Jag hoppas att han kommer hem med massa godsaker. Det kanske är bäst att leta upp lite nya fiskrecept. Det är alltid lite svårt att veta vad man ska göra med fisk. Men nu ska jag väl få alla möjligheter att prova!

Efter den något stökiga mammaträffen hos Anna idag så stack jag till affären och storhandlade, så att jag ska slippa göra det nästa vecka när jag är själv med barnen hela veckan.
Så nu är kylskåpet fyllt till bredden. Det gick nätt och jämt stänga dörren. Men det beror nog mest på att även all mat som Patrik och några till ska ta med till Norge tar upp massa plats.
Nu har vi avnjutit en god middag med grillad rostbiff med rödvinssky, potatisgratäng, smörstekta kantareller och majskolvar. Nu blir det ett glas rött i soffan tillsammans med älskling resten av kvällen!

Inga kommentarer: