18 juli 2009

Fullspäckad helg

Ja den här helgen har än så länge gått i ett. Man hinner knappt tänka. Det är något inplanerat varenda minut. Det började egentligen i tisdags. Ja, när jag tänker efter så har det varit en valplanerad vecka! I torsdags var det mammaträff och sedan en tur till Ullared. Jag fyndade faktiskt en hel del. Så jag var mycket nöjd med det här besöket. Anna följde med som sällskap och hon handlade med såklart! Innan vi gick in på Gekås gjorde vi ett besök i erotikshopen utanför. Det var faktiskt en helt absurd situation där inne. Ganska mycket folk och många av dem stod och vred vände på diverse kartonger och filmer utan att ens se ut att skämmas litegrann ;-)
Igår jobbade jag hela dagen. När jag kom hem var pappa och Helen på besök, så vi startade grillen och gjorde lite goda grillspett. Pappa hade med sig några ostron som vi smakade på som liten förrätt. Det är ok, inte så mycket mer. Det smakar mest hav och lite citron. Det blev en trevlig avslutning på veckan i alla fall. De visade även en liten filmsnutt från deras husbilsemester i Norge.
Idag började vi dagen med kalas för Thilde igen. Den här gången var det mammagruppens tur + pappor! Vi slängde tillsammans snabbt ihop en pastasallad med grillad kyckling. Sedan blev det glass till efterrätt. Enkelt och gott! Thilde fick nya målargrejer, en Pippi-necessär och en gosig Bolibompadrake. Den har hon somnat med i bilen nu. Vi är nämligen på väg till Varberg och nästa kalas för dagen. Patriks syster fyller år och vi ska ut allesammans och äta lite gott. Det blir säkert trevlig. Jag hoppas på fullträff vad det gäller mat och dryck! Imorgon är det mera västkusten och ettårskalas. Ska bli trevlig det med. Jag ska sjunga en liten truddelutt. Så vi får hoppas att även det blir trevligt! Nu närmar vi oss Varberg. Det syns på himlen. Härligt ljust direkt. Kan vi verkligen ha sådan tur ikväll?

1 kommentar:

~~Anna~~ sa...

hahaha ja verkligen absurt där i porrbutiken! Något man kommer minnas länge iaf!