8 juli 2009

Seeeg dag igår...

Igår fick jag återigen stanna hemma, trots att jag borde jobbat. Patrik vaknade vid kl 06.00 och mådde illa. Så jag fick vackert gå upp med lilleman som var klarvaken. Efter några minuter kände jag mig också lite illamående. Så både jag och Patrik spydde. Jag blev genast piggare och fick såklart plocka fram frukost till barnen. Jag fick i mig lite jag med. Det behövdes...
Patrik kom upp kl.14.30 helt slut i kroppen. Han var inte alls sugen på mat. Vid den tiden hade jag både lagat lunchen och ätit den!
Så efter lunch var jag iordning igen.
Idag blir det jobb som vanligt. Jag kan säga att det nog var världens sämsta timing att bli sjuk igår. Det är ju semestertider på jobbet och den här veckan är jag den enda ordinarie på kundreskontran... Typiskt - stackars semestervikarie! Det kommer vara så mycket i eftermiddag att jag nog inte ens vet vart jag ska börja.
Tur att det är ledigt imorgon igen, så jag kan vila upp mig och ladda inför fredag... hehe...
Nu ska det kokas lite pasta - snart lunchtime. Sedan vill jag hinna in på Lindex innan jobbet och köpa mig en ny pincett... Min verkar ha gått upp i rök! De borde finnas i nyckelringsmodell!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Marie!
¨försökt kommentera i flera dagar men verkar inte funka..komemr iallafall upp ett felmeddelande varje gång. Hoppas ni får hålla er friska nu! jobbigt att vara sjuk i värmen! kram Evelina (evsi)

Rydströms fiske sa...

Klart det gör! Kolla flugfiskebutikerna :o)