20 juli 2009

Kasslergryta med svamp

Idag var jag på riktigt Skaldjurshumör (läste på MATPLATSEN.ORG igår!) och satte riktning mot affären efter jobbet. Till min förskräckelse så hade inte fiskdisken i vår butik öppet just på måndagar. Det är sååå typiskt! Men det får istället bli fredagsmys med massa goda räkor, kräftor och krabba!
Jag fortsatte ändå in i affären, för jag behövde lite andra grejer till vårt kylskåp, som har gapat tomt rätt länge nu känns det som.
I kväll blev det kassler. Det var riktigt längesedan. Ja, eller det känns längesedan som jag lagade riktig mat över huvud taget. Det kan bero på att inspirationen och idéerna tog slut för ett litet tag sedan. Men nu är det på gång i alla fall. Jag kan säga att det underlättar Otroooligt mycket när kylskåpet är fyllt med mat :-)
Jag slängde ihop en gryta med strimlad kassler, creme fraiche med smak av Karl-Johan, timjan & citron, lite grädde, purjolök och en burk champinjoner. Till det massa god strimlad isbergsallad med underbart smaskig ceasardressing!
Så nu är man mätt i magen och matlådan för morgondagen är fixad!

Inga kommentarer: