14 juli 2009

Friskis & Svettis

Det har säkert inte undgått någon att jag ska bli Skivstångsinstruktör på Friskis & Svettis. Jag har gått två kanonbra kurser på vägen och nu håller jag för fullt att försöka bygga mitt första, egna pass. Det är roligt med samtidigt lite småklurigt. Det är mycket som ska stämma. Känslan i musiken ska stämma med övningen man väljer. Det räcker ju inte med att bara tempot är det rätta.
Så idag var jag och testade i den lilla salen på föreningen och det känns faktiskt som att jag har lyckats sätta musiken! När jag väl stod där så fick jag några av övningarna på plats också. Så nu har jag kommit en bit på väg. Jag gissar att jag har en månad till på mig innan det är dags för diplomeringen.
Första veckan i september början höstterminen med fullt tryck efter alla semestrar. Så då vill det till att allt sitter ordentligt!

Annars har det varit en bra dag på jobbet. Vad effektivt man kan jobba när det är semesterlugn i huset! Det gillar jag... trots att man står med uppgifter upp över öronen!

1 kommentar:

~~Anna~~ sa...

Säg till när det är helt klart, vill ju gärna testa :-)