11 januari 2010

Marie bakar...

Plötsligt händer det... Tyvärr inte att man vinner pengar tydligen. Men att jag får små ryck! :-) Min goda vän Anna, tipsade om detta bröd i sin blogg häromdagen och då var jag ju bara tvungen att testa. Det var ju löjligt enkelt att göra. Hoppas också att det är lika löjligt gott. Nybakt bröd brukar ju vara det!

Idag har jag jobba länge. Var hemma strax efter 20, efter att ha handlat och lämnat tillbaka bilen för dagen! Idag var det pappa, som fick vara utan sin. Imorgon blir det mamma. På onsdag eller torsdag har vi en ny bil... En liten Polo -03! Hoppas, hoppas, hoppas att den vill oss väl nu! Vi har varken pengar eller lust att krångla mer med fordon nu. Men jag tror nog att vi kan bli bra kompisar Polon och jag ;-)

Nu ska vi provsmaka brödet... Finns risk att hela limpan går åt. Tur att jag gjorde två!

Tillägg: Mmm... det var smaskens! Jag fick dock lite banankaka-vibbar, då det var rätt sött och lite småstabbigt mot mitten... hehe. Men nu vet jag istället hur jag ska göra nästa gång!

1 kommentar:

~~Anna~~ sa...

man kan utesluta lingonsylten och ta mindre sirap!!!