7 januari 2010

Födelsdagsbarn...


Ja, nu firade vi ju lillpluttens födelsedag igår. Men vi fikade lite födelsedagstårta när jag kom hem 2-årsdagen till ära.
Ellioth fick mycket bra och fint igår. Mycket kläder. Leksamer blev det tillräckligt av på julafton. Men det blev ändå en fin bondgård från FischerPrice, Pettson-film, en bil som väsnas och blinkar (!) och ett Bamse-pussel. Han var så nöjd så!
De hade sjungit "Vi ska leva" (Ellioths namn på "Jag må du leva") på dagis idag. Imorgon får han ta med lite glasspinnar och bjuda sina kompisar på.

Idag har det varit jobb igen - typ måndag! Vad krångligt och svårt det är att hålla ordning på dagarna när det är ledigt lite titt som tätt, även om ledigt är SKÖNT!
Vi bestämde på jobbet idag att ajg börjar min deltid på 87,5% nästa vecka. Dessutom blir det högst troligt till att starta måndagen med övertid. Det finns som jag nämnt tidigare ingen brist på arbete.

Nattning står på schemat nu!



Ellioth blev generad när vi sjöng och vågade först inte blåsa själv. Så mamma fick visa. Andra försöket gick det bättre!


Ett lustigt kort... Det ser ut som ett litet disco!

3 kommentarer:

~~Anna~~ sa...

Gratta Ellioth från oss! Hoppas han haft en bra dag! Glömde ni glassen idag? hehe

Marie sa...

Haha... ja jag kom på det igår kväll jag gick och la mig! Så det får bli imorgon :-)

Nina, Ari, Alvin och Alicia sa...

Massor av Grattis till Ellioth från oss också!! :-)