31 januari 2010

Lite synd om mig...

Den här helgen blev inte precis så rolig som jag hade trott!
Igår skulle jag varit i Lerum på Inspriationsdag för Skivstångsledare. Det fick ställas in på grund av min förkylning. Jättetråkigt, jag såg fram emot det. Jag fick ju en ny möjlighet att hänga på eftersom det hade blivit inställt innan jul... Men det gick inte för det.

Sedan var det kalas igår kväll. Patriks syster och man firade sina födelsedagar. Det fick Patrik åka själv på. Det brukar alltid vara trevligt annars, men det blev ett lugnt kalas, nästan helt utan barn. Det hör inte till vanligheterna längre...

Just i detta nu är kompisen Anna och hennes höggravida kusin säkert supersnygga och står och poserar framför en fotograf i Göteborg. Där skulle jag ju också varit med. Hade sett fram emot detta. Men med halvt igenklibbade ögon när jag vaknade, så insåg jag att det inte var nån jättebra idé...
Likaså är det med kvällens Skivstångspass - ingen jättebra idé. Det var och är alltid lite småsvårt att hitta en ersättare med så kort varsel, eftersom man in i det längsta vill tro att man själv kan köra... Så idag får det dessvärre ställas in!

Det som har hänt i helgen är att jag snart har skavt sönder en fläck i soffan och snart slitit ut TV:n... Kul helg.
Det blev dock lite smaskig mat igår kväll. Räkor, kycklingspett, oliver, friterad fetaost, tzatziki och avokado...Det var jag absolut värd!

Imorgon blir det antagligen en kombinerad VAB/sjukdag igen... Thilde är snuvig och lite febrig och känner jag mig inte bättre, så blir det nog jag som är hemma med barnen imorgon. Sååååå långdraget och världens taskigaste timing rent jobbmässigt, men vad fan ska man göra!?

Nu har jag nog klagat färdigt - ni har säkert fattat att det har varit lite synd om mig den här helgen... *pust*

Inga kommentarer: