1 februari 2010

Februari inleds med sjukstuga...

Redan februari och det har i natt kommet 20 cm snö till!!! Som om det inte räckte sedan innan. Nu ryktas det också att det ska komma ännu mera på onsdag... Fy - hemska tanke. Det hade räckt med totalt 10 cm tycker jag, men det är inte alltid vädret tycker som jag har det visat sig många gånger innan.

Idag fick vi en tid på bvc för Ellioth, vars feber inte riktigt har velat släppa. Det visade sig att stackars plutten har fått öroninflammation i ena och begynnande i andra örat... Inte en tendens han har visat om att det gör ont i öronen. Men nu kan vi ialla fall behandla. 7 dagars penicillinkur... Hoppas det försvinner efter det.
Imorgon ska jag försöka få en tid även till Thilde, som har haft det jobbigt stundtals idag med sin förkylning. Hon har nämnt ont i örat, så det är lika bra att kolla upp det direkt OM ifall att....

Mina bihålor spökar och det gör att jag får värk i tänderna.... Inte kul. I natt när jag och Ellioth "sov" på soffan, så var jag uppe 3 gånger och kokade upp vatten, klickade i Vicks och andades in ångorna för att göra fritt i systemet...
Nu vill vi bli friska!!!

1 kommentar:

~~Anna~~ sa...

Åh fy stackars er. Vilken sjukstuga :-( Det tar bara 1-2 dagar innan penicillinet börjar verka. Du kanske oxå borde få en kur??