8 januari 2011

Lördag…

…och vi är friska! Jippi!

Det blev en knapp timma i pulkabacken igår. Det blir liksom sällan riktigt så mysigt och trevligt som man tänker att det ska bli när man själv gör en liten utflykt med två viljestarka och kanske lite trötta barn...

Vi knallade en iväg en bit för att åka Bob. Jag drog Ellioth på sin och Thilde drog sin egen… Så långt friiid… Blinkar

När vi väl var framme hade barnen fullt fokus på att fika, medans jag tyckte att vi kunde vänta si sådär 20 minuter tills Patrik kom också och åka lite den stunden.

Då drog det igång. Skrik och tandagnisslan… Jag skulle åka med båda samtidigt = omöjligt. Jag lyckades skicka ner Thilde själv i backen och hon var glad i några sekunder. Jag ropade att hon skulle flytta på sig för att jag och Ellioth stod på startlinjen… Då föll hon, liksom bara lade sig lite lätt i snön… men ändå skreks det i högan sky. *pust* Jag och Ellioth kom i alla fall ner lyckligt.

På väg upp för backen kom tjatet om fika igen… och igen… och igen…

En undanmanöver att åka i den branta backen med Thilde funkade, men lämnade en bestört Ellioth kvar. Dessutom hade några byggt ett hopp i backen, som vi såg försent och hade styrt rakt emot. Vi tog en luftfärd och landade i snön… Mera gråt. Inte så konstigt  i och för sig. Men vi klarade oss bra. Ellioth kikade ner på oss och ropade: 

-Gick det bra!?

Sedan var jag mer eller mindre tvungen att ta fram  fikat, 5 minuter innan Patrik kom, vi åt och gick hem…

Frisk luft fick vi i alla fall!

Om en stund drar vi till Göteborg och Scandinavium hoppas på barn med bättre humör idag!

2 kommentarer:

~~Anna~~ sa...

i vilken backe åkte ni?

Marie sa...

Vi var borta vid slänterna vid den nya träningsplanen.