26 oktober 2012

Allmänbildning...

Håhå ja ja… Massa blogginspiration! Känns kul. 
 
På lunchrasten dök det upp en grej till, som jag vill dela med mig av. Det lockade till ett gott skratt samtidigt som jag blir lite fundersam.

Så här var det:
Vi har haft en praoelev från årskurs 9 här nu i två veckor. Han har varit i verkstan och gått alla lite smått på nerverna. En väldigt framåt person, med allt vad det innebär…
Vi har en anställd som kommer från Tyskland. Han berättade att en av de första frågorna han fick från praoeleven var:
 
- Har du varit med i Tyska Armén?
  Svaret blev Ja.
- Under andra världskriget?
- Nej, SÅ gammal är jag inte.
- Har du träffat Hitler?
- Nej, Han dog 1945, jag är född 1962…
 
My God! Haha… Borde man inte veta det!? Roligt avslut på veckan i alla fall. Han har varit två veckors underhållning, men nu behöver nog alla vila lite. Tur att det blir en timma extra i helgen.
 

Inga kommentarer: