29 oktober 2012

Höstlov!

Tittar man ut går det inte tvivla på att det är höst. Jäklar var regnet vräker ner idag! Bläää
Jag klarade av dagen och alla tider som skulle passas och tajmas igår. Allt klaffade. Gött. Sängen är på plats i lägenheten. Det betyder en sak mindre att flytta om en månad.
Idag är vi hemma. Tyvärr har man inte höstlov när man jobbar på kontor, så man får nyttja studiedagarna de har på dagis och skola. Jag måste säga att den här dagen kom väldigt lägligt, eftersom jag fortfarande kämpar på med min hals och känner mig lite småsliten. Extra vila är aldrig fel.
Dock blir det inte vila genom att ligga raklång i soffan och göra inget, utan först blir det 11-kaffe och födelsedagstårta hos farmor. Vi missade det igår kväll. Sedan tror jag att det blir en skoshoppingvända. Barnen behöver vinterdojor. Känns inte så kul att åka i regnet bara.
Kanske passar på om jag ändå åker till Borås senare i eftermiddag... Om jag får komma förstås, med min hals!?

Inga kommentarer: