10 oktober 2012

Porr…

Herreguuud, tänker ni nog…!? Vad ska hon skriva NU? Tja, vi får väl se om jag kan få till något “smaskigt”. Men först tänkte jag plocka fram den gemensamma nämnaren i rubriken och den eventuella reaktionen…En liten reflektion från helgen. Det hände mycket i helgen…

Jo, ni som nån gång har bott på hotell har säkert lika många gånger slagit på TV:n för att slötitta lite. Först får man vänliga Välkommen-meddelanden och en meny att knappa sig förbi. Välja språk, om man vill lyssna på radio, ställa väckning, se på TV eller kanske hyra en film. Just det en film ja… Vad finns det då för utbud tro? Porr anyone?

Jag kan inte annat än att tycka det är ganska märkligt att det 2012 fortfarande “hör till” och nog säkerligen finns på 99% av hotellen. Herregud, folk får väl se på vad de vill. Jo, det tycker jag med, men kan ändå inte hjälpa att jag tycker det är knepigt att hotellen erbjuder “vuxenfilm”. På tal om Gud ja… Minst lika märkligt är det att han tillsammans med massa andra varelser från drygt 2000 år tillbaka tiden ligger i en låda på samma hotellrum, i formen av en Bibel… Snacka om krock…. Eller, var det där ALLT började!? Får nog fasen läsa Bibeln…

Inga kommentarer: