22 oktober 2012

Tänk vad mycket man vill!

Visst är det så!?
Både din och min lista blir säkert ganska lång om vi skriver ner sådant vi vill, både göra och ha.
Jag skulle till exempel tycka att det vore lite lyxigt och gott med en ny bil, men samtidigt är det väl kanske inte det första jag borde prioritera att lägga pengar på nu när jag kommer vara ensamstående tvåbarnsmamma ett litet tag framöver…  Fast å andra sidan när man är helt novis vad gäller bilar så är ju bekvämligheten i att ha en skattefri, ny, fräsh, bränslesnål bil, som alltid rullar och med bra garantier kanske värt den extra tusenlappen per månad!? Eller?
 
Som sagt det finns fler grejer… Möbler, teknik, resor, yrkesdrömmar… listan kan göras lång och väldigt detaljerad. Men man blir ändå bara lycklig på kort sikt av dessa grejer.
Även om kan vara tillfredställande i sig, så är det bättre att satsa på något eller någon, som ger den känslan länge, till och med resten av livet. Nu när jag tänker efter, så kan jag nog sluta skriva lista nu…
 
…Men ny bil vill jag ändå ha!
 

Inga kommentarer: