29 oktober 2012

För 65 kr…

Vad ser du som livskvalitet?

Eller vad har du för ursäkt att inte träna eller röra på dig?

Många tror jag hänger upp sig lite på vad det kostar att gå till en anläggning och träna. Visst det är några tusenlappar om året. Men en tanke då… Hur mycket pengar lägger du och din familj på lösgodis, chips och läsk varje vecka? Jag tror att de allra flesta utan att ens blinka lägger ner detta i kundvagnen vid veckohandlingen. Jag hör till dem ibland också.

En snabb jämförelse då. Vad kostar 1,5 liter cola, en påse chips och ett halvt kilo lösgodis? Minst 70 kr va!? Och detta kanske bara räcker till just fredagsmyset. Sedan kommer det ju en lördag också… Ja, jag tror ni fattar.

Är livskvalitet att få äta skräp varje vecka, eller är det att röra sig, få må bra och leva extra länge? Jag säger inte att det ena behöver utesluta det andra, men tanken är ändå lite kul att leka med. Vad väljer vi att lägga våra surt stackars förvärvade kronor på?

För 65 kr i veckan får du det här:

eller det här:

It´s your choice!

Inga kommentarer: