25 oktober 2012

Hur tänkte jag nu?

Förbaskat!

Min förkylning vill inte släppa. Trodde det, men så kom den tillbaka. Igår kväll hade jag ondare i halsen än på länge. Det var lite jobbigt att svälja. Jag knaprar Mucoangin, så det är bedövat i halva käften… Minst i halsen!? Hur dumt som helst, även om det ju hjälper lite grann. Jag känner mig trött, så helst av allt skulle jag bara vilja åka hem och krypa ner i sängen igen. Just idag förstår jag inte riktigt hur jag tänkte när jag klev upp ur den goa, varma sängen. 

Det låter som att jag är riktigt risig. Riktigt så farligt är det väl inte. Jag tror att det är hösten och mörkret i kombination med senaste månadernas händelser, som gör att jag har blivit en extra tacksam person att vårda ett virus länge och väl. Så vila är nog egentligen vad jag borde bli ordinerad.

När ska jag planera in det tro emellan jobb, matlagning, flyttplanering, möten, träning, telefonsamtal och funderingar? Börjar se fram emot långledigt över jul och nyår!