12 oktober 2012

Det där med att bestämma sig...

Jag har oftast inte allt för lång betänketid på saker och ting… Det är skönt att kunna känna sig tillfreds och veta vad man vill,  utan att behöva grubbla så mycket över hur det hade blivit om man hade gjort på annat vis, eller valt något annat istället. När valet är gjort är det gjort och det var ALLTID det bästa just då! Inget att fundera längre på kan jag tycka.
 
Dags för nya val. Igår kollade jag tapeter… Det ska väljas till tre rum i lägenheten; köket, sovrummet och ena halvan av det dubbla vardagsrummet, som också ska få vara sovrum.
Strosade runt hand i hand med mitt Torsdagsmys på Rusta igår och jag tror att jag vet hur jag vill ha det nu.
Både lite fegt och lite halvcrazy för att vara jag. Men va sjutton, det är ju ändå bara tapeter.  Nu hoppas jag att hyresvärden, som ska tapetsera tänker likadant.
It´s only tapeter!
 
Till köket
Till mitt sovrum
Till barnens rum.
Här får jag gå crazy med coola gardiner eller tavlor, för att göra det lite mer ”barnsligt”.
 
Efter den lilla inspirationsvändan så slängde vi snabbt och lätt ihop en god kycklinggratäng, drack gott vin, pratade och skrattade. Tyvärr går timmarna alldeles för fort när man torsdagsmyser och jag är redan på jobbet sedan några timmar. Inte jätteutvilad. Tur att det är fredag.
 

Inga kommentarer: