22 februari 2010

Vilken syn...

Det såg värre ut på riktigt än vad det gjorde i lördagens tidning! Verkligen tur att ingen var på väg in eller ut från jobbet när det hände. Detta gjorde att det var lite småbökigt att ta sig in i byggnaden idag. Vi fick smita genom butiken, via lagret - en spännande liten utflykt.

Inte en så spännande dag dock för den stackars Securitasvakten, som fått i uppdrag att sitta där hela dagen... Ja ja, jag hoppas rivningen av taket är klart tills imorgon och att de checkat av taken ordentligt så de inte rasar in. Kollegan, som kom tillbaka brunbränd från Thailand idag tyckte att vi borde få risktillägg dagar som dessa. Superbra idé tyckte vi andra. Men min erfarenhet säger att det stannar vid bara: En bra idé... :-)

Jag fick sluta lite tidigare idag, eftersom Patrik behövde skotta av den sista snön på taket innan det blev mörkt. Mot slutet av veckan ska det tydligen komma snöblandat regn. Fy, hemska tanke. Det kommer bli rent livsfarligt att vistas utomhus det närmaste. Takras, mördaristappar, snorhalt på vägarna och översvämningar... Kul - Inte!

Jag känner att jag har frångått bloggens tema lite det sista. Mycket klagande på vädret har det blivit. Jag får kontra med att det blev färska scones till mellanmålet idag. Det var gott! :-)

1 kommentar:

~~Anna~~ sa...

En kompis bil stod där under taket, inte roligt! Denna snö har kostat mer än den smakat!!!