7 februari 2010

Korvgrillning i kylan

Nu är barnen nybadade efter en märklig liten utflykt.
Det blir liksom aldrig riktigt så som man har tänkt sig när man gör saker med mindre barn.
Vi åkte till sjön för att grilla korv nu i eftermiddags. Tyvärr fick vi inte sällskap av solen, som var så härlig igår.
Väl framme satte vi barnen i varsin pulka och skulle dra dem ner till stranden.
Så fort pulkan inte gick helt plant, utan lutade lite i sidled, så fick Ellioth panik och ville bli buren hela vägen ner...
Jag frös om fötterna redan när vi kommit fram. Jag får väl delvis skylla mig själv, eftersom mina stövlar kanske inte är så vinteranpassade. Men samtidigt är jag otroligt frusen och får fort ont i tår och fringrar om det blir för kallt. Aj, aj! Ellioth vägrade i alla fall att gå i snön, så han satt still i sin pulka hela tiden.
Vi tände en brasa och fick grilla korven i lågorna, nån glöd hann vi inte vänta på. Snabbt och lätt! När vi väl ätit korven och åtminstone smakat på våran varma O´boy, som annars brukar vara rätt mysigt så skyndade vi oss tillbaka till bilen och hem till värmen. *pust*

Undrar just hur det kommer gå i mitten av mars då vi ska åka upp till Sälen några dagar med pappa och hans fru...!? Behöver jag säga att jag hoppas på bättre!?

Inga kommentarer: